Allmäna Villkor
Allmäna vilkor
Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:
HIWORK AB ( 559264-2614 )
Tegeluddsvägen 80
115 28 Stockholm
Tegeluddsvägen 80
115 28 Stockholm
Info@Hiwork.se
www.drinc.se
Priser
- Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 12% moms.
- Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Kampanjer och erbjudanden
- Priser på alla kampanjer/erbjudanden gäller så långt som varan finns i lager om inget slutdatum för dessa anges.
- Det går ej att kombinera eventuella rabattkoder/kampanjer, endast en rabattkod/köp.
-
Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms. Priserna anges i SEK (Svenska Kronor).
Vi erbjuder följande betalsätt:
-
Klarna
- Swish
- Kortbetalning
- Paypal
-
Villkor för betalning anges även i kassan under respektive betalningsalternativ.
- Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Ansvarsbegränsning
- Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
- Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
- Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
- Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
- När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
- Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@drinc.se
- Alla våra ordrar IP-loggas. Falska beställningar och bedrägeriförsök polisanmäls
- Våra normala leveranstider är 1-3 arbetsdagar och skickas med Postnord. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
- Fri frakt vid beställning över 500 SEK, annars tillkommer fraktavgift på 49 SEK. (Fraktavgiften är en fast avgift, kund betalar alltså denna avgift även om hela ordern returneras). Vid angett mobilnummer skickas utöver ordinarie post avisering även sms avisering.
- Vid försenad leverans försöker vi meddela dig så fort vi kan via mail eller telefon. Vi reserverar oss för att förseningar i leveransen kan uppstå. Vid eventuell leveransförsening betalas ej någon ersättning ut. Efter att ha beställt från awarenutrition.se förbinder du dig till att bevaka din mail då all kommunikation rörande din order sker via mail.
- Paket ligger hos ombud 14 dagar – på 14e dagen går paketet i retur. Vid outlöst paket förbehåller vi oss rätten enligt 41§ KKL att debitera dig som kund kostnaderna för returfrakt och expeditionskostnad. Du kommer att bli debiterad en minimiavgift på 199 sek vid outlöst paket.
- Med appen mina Paket kan du legitimera dig via bank ID. Du får även ett mail där du kan följa din order.
Ångerrätt
- Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. På kläder har vi öppet köp på 30 dagar så att du kan testa plagget i lugn och ro. Artikeln ska returneras väl emballerad (oöppnad), i säljbart skick och i oskadad förpackning.
- 1. Använd retursedeln du fick med i ditt paket. Packa ner produkten / produkterna du vill returnera (gärna i ursprungspaketet), klistra på retursedeln och lämna in på ditt Postnord ombud.
- 2. När vi får tillbaka ditt paket matchar vi produkterna från din order vad som ska återbetalas. Du behöver alltså inte skriva något om vad du returnerar.
- 3. Så fort vi fått tillbaka din retur så återbetalar vi dig för produkten / produkterna. När vi gör återbetalningen dras returavgiften på 69kr av på ditt tillgodohavande.
Dessa krav ska uppfyllas för ångerätt:
- Varan ska vara oöppnad.
- Informera gärna även Klarna om du vill göra en retur / reklamation eller dylikt så du kan pausa din faktura så du slipper påminellseavgift.
- Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ånger meddelandet returnera produkterna till oss.
- Du står för returfrakten (69 SEK), leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas väl paketerade och i ursprunglig förpackning.
- På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
- Vi rekommenderar våra kunder att skicka tillbaka sin retur enligt anvisning från kundservice för att minimera felskick. Vi står inte för bortkomna paket.
Reklamation och klagomål
- Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
- Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
- Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
- I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
- Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
- Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.